Iskallt uppdrag av Coca-Cola
Inför OS i London använder nu alla säljare för Coca-Colas produkter vårt webbsäljstöd
Konkurrensen i detaljhandeln är hård och läsktillverkarna gör sitt yttersta för att slå sig fram på marknaden. För säljarna innebär det att använda så tydliga och attraktiva verktyg som möjligt för att få butiksinköparna att ta in just deras produkter. Senast i raden är ett webbaserat säljstöd utvecklat av Tekapo.
Det de inte hade var ett sätt att kunna visa all data på ett sätt som var tilltalande för butiksinnehavare, krögare och kioskinnehavare. Vad de behövde var ett tilltalande, interaktivt verktyg som var lätt att använda som underlag för deras utesäljare när de reste runt bland små och stora försäljningsställen.
Resultatet blev en webbapp som kan köras oavsett om man har en internetuppkoppling eller inte. Säljarna matar in data för sina kunder via en webbaserad serverprogramvara, och synkroniserar sedan sin webbläsare mot den datan för att kunna köras i nedkopplat läge.
Väl på plats kan sedan säljaren möblera upp försäljningsställets befintliga kylar via en planogramfunktion för att sedan jämföra försäljningen i den med en idealisk produktuppsättning som de förberett innan. Vill försäljaren göra modifieringar i sortimentet, lägga till fler kylar, byta ut övriga produkter i samma segment (godis, tidningar, glass) mot läsk så gör man det på ett visuellt mycket tilltalande sätt.
Resultatet blir en beställningslista som säljaren kan använda för att göra den faktiska beställningen åt kunden.